PROFIEL
Als ervaren (digitale) marketing en communicatie professional ben ik altijd gericht op het creëren van draagvlak en draagkracht om daarmee de vaak complexe projecten tot een goed einde te brengen. Ik luister, pak door en verbind. Ik beschik over een 360° blik, doorzie snel de processen, identificeer knelpunten en denk ik oplossingen. Gedreven in performance marketing en hybride marketing communicatie campagnes. Als mensgerichte, empathische leider focus ik me op realisatie strategische doelen, duurzame samenwerking en oog voor het welbehagen van alle stakeholders. Daarnaast ben ik een energieke netwerker & verbinder, die zeer organisatie- en omgevings- en politiek sensitief is.
COMPETENTIES
Strategisch inzicht Overtuigend
Anaytisch vermogen Doortastend
Campagne management Creatief
Resultaatgerichtheid Empathisch
Innoveren Betrokken
WERKERVARING
Directeur-bestuurder Stichting Gorinchem Citymarketing 1 feb. 2023-heden
Trotse ambassadeur Scoor voor je Club 2022-heden
Strategisch marketing adviseur (ZZP) voor commerciële en non-profit organisaties 2021-heden
Manager Marketing, CX & Product Development VVV Cadeaukaarten 2014-2021
VVV Nederland BV, Utrecht,
Verantwoordelijk voor de aansturing en de uitvoering van het commerciële beleid de hieruit voortvloeiende marketing-, branding- & (online) distributiestrategie en de (door)ontwikkeling van de online- en offline diensten en producten portfolio van VVV Cards BV. Zowel B2B als B2C. De Head of Marketing geeft leiding aan werknemers op MBO+, HBO, HBO+ en WO niveau en maakt tevens deel uit van het Managementteam van VVV Nederland BV.
· Omzetverantwoordelijk >€ 100.000.000,- ondermeer middels introductie van de digitale VVV Cadeaukaart (v/h analoge VVV Cadeaubon) en de VVV Dinercheque en VVV Lekkerweg cadeaukaarten;
· Verantwoordelijk voor PR, public affairs en stakeholder management (w.o. opstellen persberichten, eindverantwoordelijk jaarverslagen, woordvoering, lobby (2e Kamer, Consumentenbond) en zitting nemende in branche- en aanverwante organisaties)
· Product owner & digital transformer: introductie nieuwe online strategie (e-commerce) en onderliggend business model voor vvvcadeaukaarten.nl;
· Programma manager vernieuwde portfolio on- én offline waardeproducten, w.o. VVV Cadeaukaart in november 2017, de VVV Giftcard in 2015 en diverse cadeaukaart proposities in 2020, w.o. de VVV Online cadeaucode en de 5 sterren KeuzeCadeaukaart middels Agile WoW
· (on- en offline) b2c en b2b marketingcommunicatiestrategie, incl. performance marketing, SEO/SEA en CRO.
· Eindverantwoordelijk implementatie EGI richtlijnen (restricties anoniem prepaid e-money conform Wwft)
· Onderzoek en kwaliteitsborging.
Formulemanager 2008 tot 2014
VVV Nederland BV, Leersum, www.vvvnederland.nl
Verantwoordelijk voor de revitalisering van het VVV-merk en de VVV-sector in Nederland
· Herpositionering VVV-merk, vaststellen en uitrollen internal brandig strategie richting 80+ franchise partners
· Vernieuwen VVV-formule (soft-franchiseformule)
· Public affairs richting stakeholders op lokaal, regionaal en landelijk niveau
· Uitrollen landelijke digitale strategie
· Onderzoek, opleidingen en kwaliteitsborging
· Marketingcommunicatie
· Leidinggeven aan 6 professionals
· Lid MT
Directeur-bestuurder 2002 tot 2008
VVV Het Groene Hart
Directeur-bestuurder 2001 tot 2002
VVV Gouda en VVV Alphen aan den Rijn
Commercieel Manager 2000 tot 2001
OV Reisinformatie 9292, Utrecht.
Manager Verkoop 1996 tot 2000
NS Travel Group BV, Utrecht
Operations Manager 1993 tot 1996
Special Traffic (onderdeel Carlson Wagonlit Travel), thans Kuoni, Amsterdam
European Business Development Manager 1992 tot 1993
Canvas Holidays Ltd., Dunfermline, Scotland, UK
OPLEIDINGEN
1982 - 1983: Geschiedenis RijksUniversiteit Leiden
1979 - 1981 Collège Saint-Joseph te Sarlat, Dordogne, Frankrijk. Baccalauréat de Second Degré ( VWO-A)
1976 - 1979 Thomas More College Oudenbosch. VWO 2-5
1975 - 1976 Mencia de Mendoza Lyceum, Breda. VWO 1
CURSUSSEN
2021 Executive coaching program bij Lee Hecht Harrison
2019 Certified Hostmanship Practicioner
2018 Scrum voor leidinggevenden
1999 Management Training “Doeltreffend Leidinggeven”
1988 Bedrijfskunde, I.B.W.
NEVENACTIVITEITEN
2021 Lid Geschillencommissie Cadeaukaarten
2018-2021 Secretaris Stichting Keurmerk Cadeaukaarten
2017 Kwartiermaker BrancheVereniging Cadeaukaarten Nederland
2014 Lid jury Internal Branding Jaarprijs (www.ib-jaarprijs.nl)
2010 - 2014 Bestuurslid Stichting Netwerk Citymarketing
2007 - 2008 Oprichter en Voorzitter van het Toeristisch-recreatief Platform “Groene Hart, kloppend hart”
2007 - 2008 Lid Projectgroep Gebiedscommissie: de Utrechtse Waarden”
2007 - 2008 Lid Franchiseraad VVV Nederland BV
2006 - 2008 Lid Plaatselijke Groep Leader+ Weidse Veenweiden
2005 - 2008 Bestuurslid/Penningmeester Stichting Toeristische Databank Zuid-Holland
2004 - 2006 Bestuurslid Stichting Goudsche Kaas
2003 - 2008 Lid Rotaryclub Gouda, voorzitter clubjaar 2007-2008
2002 - 2003 Oprichtingsbestuur Stichting Gouda Marketing
Talenkennis
Nederlands uitstekend in woord en schrift
Engels vloeiend in woord en schrift
Frans goed in woord en schrift
Duits matig in woord, slecht in schrift
Interesses
Golfen, varen, koken, lezen, wandelen.